Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

19 jan. 2011

Världen tillhör Glasvegas

Glasvegas gav ut sin debutskiva för lite drygt två år sedan inför häpna lyssnare. Ja, somliga var mindre nöjda, men jag gillade det överdrivna utspelet, sångarens nästan parodiska Joe Strummer-röst, hur de bäddade in skörheten och fina textrader i lager på lager av melodier och ljud. Nu har de knyckt en trummis från Boden (jag har svårt att tänka mig att tjejer slår hårdare någon annanstans på Jorden), och på nya singeln "The World Is Yours" låter de fortfarande ganska majestätiska, även om jag tror att det är en låt som tjänar på att lyssnas på några fler gånger. De skänker bort den gratis på sin hemsida, och skivan, med det lite kufiska namnet "EUPHORIC///HEARTBREAK\\\", släpps 4 april, och om "Whatever Hurts You Through The Night" och "Euphoria, Take My Hand" kan låta lika vackert som sina titlar kommer jag att vara om inte euforisk så kanske nästan glad.

2 kommentarer:

  1. Svårt att tänka mig dig glad... Kanske lite konfunderad över blandade känslor, men glad? Jamen, varför inte då!? Skojar bara, men då får du vara glad i skolan för då blir alla elever glada ;)

    SvaraRadera
  2. Mm, kan bli svårt. Jag satsar på nästan.

    SvaraRadera