Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

8 dec. 2011

Öga för öga

- Björn, har du börjat sminka dig? frågar kollegan A på en lunch. Jag tar av mig glasögonen. Mm, jag har värk i ögonen, en utgjutning, och färgen lägger sig i purpur längs ögonlocket (är det moderiktigt? undrar jag), och snart i en gulare nyans. Jag har verkligen varit i kontakt med ett hårt föremål. Vad ska jag svara? - The first rule about innebandy club is that you don´t talk about innebandy club - - -

3 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=tRXjqpfOnS0

    SvaraRadera
  2. Mm, min första tanke gick till den här låten ...

    SvaraRadera
  3. Du är på G.. kom att tänka på Fight Club som jag såg. Och Pusher. I båda filmerna skrattade och applåderade publiken på fel ställen.
    Hockey-Bockeyhelg!

    SvaraRadera