Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

29 dec. 2011

The chances are he´s gone too far ...

Egentligen hade jag tänkt lägga ut en länk där Wayne Hussey från The Mission och Julianne Regan från All About Eve gör slarvsylta av "Where The Wild Roses Grow", från sin knasiga skiva "Curious", men jag hittade ingen länk. Så råkade jag hitta detta, precis när jag vant mig vid att tänka att den dagen aldrig skulle komma: George Michael sjunger autotune på en av världshistoriens bästa låtar, New Orders "True Faith". Det är ett helgerån av nästan lika allvarlig karaktär som när Paul Young gjorde slösoul av "Love Will Tear Us Apart". Det kvalificerar nog ändå lätt som årets överlägset värsta cover. Sorry Nanne Grönvall, bättre lycka nästa gång - - -

Varför inte jämföra med originalet?

5 kommentarer:

  1. Du har rätt om True Faith, originalet. Hm den däringa George Michael.. ? Märkligt nog älskade jag de glassiga video(sarna??) för Club Tropicana och Wake me up before you go go och också Too shy med Kajagoogoo.. som drabbade mig med ett knytnävslag! (jag känner det än) i magen på landet utanför Kungälv stillastående värme, sommar .. videon senare han ser liten och späd ut en räka. Kaj Kindvall? Bagen föll jag aldrig för, inte Kia Berg. Men Music Box, MTVs bättre föregångare, inte så rockigt, Scritti Politti. Vi fick det först i landet. 4timmars loopar, 16 timmar/ dygn. Så först kollade jag ofta 4 hela timmar (gick i väg när det var dåligt = 5 minuter), sen hade jag alla klockslag när t ex Scritti Polittis Wood Beez kom igen.. fast t ex 4 eller 8 timmar senare. Pappa höll på att bli galen. .. Han fick migrän bara av Ratata.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är intressant med de låtar som du faktist publicerat. Om man tittar på de där ... ljudkurvorna - eller vad kallas de? - så ser man att den första, sämre, faktiskt är mindre efterhandspåverkad (eller åtminstone på ett plan). I den nedre har alla ljud förstärkts, så att allt låter exakt lika högt. Det är ett marknadsföringsknep som jag inte kommer ihåg vad det kallas,men används för att låta mest i radion.

    Vad detta har för betydelse i det här fallet, eller i vilken annan jämförelse som helst vet jag inte. Jag tror att det enda den påvisar är låtens mainstreamvärde.

    SvaraRadera
  3. Nä, Wham, det är då oförlåtligt, då kan jag fördra Kajagoogoo eller vad som helst annat ...
    Nä, jag vet inte vad det är med ljudkurvorna, det känns inte trovärdigt - New Orderlåten har väl lägre ljudvolym än George Michaels?

    SvaraRadera
  4. Jag vet – Wham är oförlåtligt jag är i alla fall ärlig. Just det, jag gillade Burken också.. och Jerry Williams (mitten 70talet) och Ted.

    SvaraRadera
  5. .. Först nu satte jag på George total slakt!
    How low can you go?
    Jag lyssnade på Boppers också, ingen urskillning.

    SvaraRadera