Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

25 okt. 2011

Efterlysning

Heaven knows I´m miserable now! Min vita mugg har försvunnit, och även om jag har mina prime suspects förstår jag att få saker är så åtråvärda som denna klenod (det är alltså ingen konsum-mugg, utan en Please please please let me get what I want this time-mugg), och jag har inga förhoppningar om att den ska återvända. Till dig som stal den vill jag bara säga: hoppas kaffet smakar lika gott för dig, att världen blir en bättre plats nu, etc - - -

5 kommentarer:

  1. Åh nej! Vem skulle göra någonting så elakt? Den dyker säkert upp igen. Ingen kan vara så elak att man stjäl ens kaffemugg...?

    SvaraRadera
  2. Jo, människor är perfida! Det finns, enligt mina kolleger, en chans att jag har förlagt muggen, men det är inte troligt.

    SvaraRadera
  3. God jakt! Sanningen skall segra!

    SvaraRadera
  4. shoplifters of the world, unite...? Hoppas den kommer tillbaks.

    SvaraRadera
  5. Sanningen är nog den att den aldrig kommer tillbaka. Antingen har nån tappat den i golvet och sopat ihop resterna och gömt dem i papperskorgen under nån illaluktande fisk, eller så är det spöken, eller en ond människa som stulit den.

    SvaraRadera