Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

18 okt. 2011

Don’t you come here and say I didn’t warn you / About the way your world can alter

First Aid Kit gjorde på Polarprisutdelningen tidigare i höst en fullständigt magisk version av Patti Smiths "Dancing Barefoot" - den var så vacker att Patti själv grät av glädje, och givetvis passade clownkanalen tv4 på att sända reklam just under det framträdandet, som tack vare youtube kan uppfattas som en höjdpunkt i hela polarprisspektaklets historia. Nu kan man lyssna på "The Lion´s Roar", första låten från kommande skivan, och det hörs att de har tillbringat tid med Bright Eyes. Det här är ett band som bara fortsätter att bli bättre och bättre - även textmässigt, och här verkar det inte finnas några gränser för vad vi kan förvänta oss.

8 kommentarer:

  1. När de agerade förband till Bright Eyes på debaser i vintras så framförde de "Ghost Town" alldeles akustiskt. Det är, som sagt, magiskt.

    SvaraRadera
  2. Hm, jag hade tänkt skriva något i stil med "och nu vill jag inte höra någon säga något om hur bra de var när de var förband till Bright Eyes ..." Bitter? No, I just love to complain. Nä, jag är inte ett dugg sur. Det var bra att det var ... bra ...
    I alla fall, den här nya låten är bra mycket bättre än gamla skivan.

    SvaraRadera
  3. Gah, man tittar in hos dig efter några dagar och under tiden har du hunnit skriva om fem nya böcker. Hur hinner du?

    SvaraRadera
  4. Inte "bara" skrivit om, också läst! Det har jag tänkt på med förundran, många gånger. Håkan, jag är häpen och tacksam m m (och det tar 10 minuter bara att skriva 2 rader – så olika det är.. fast jag är trött: från 100 till 7 ner mot 4 utan ordens gåva)

    SvaraRadera
  5. Mm, men jag skriver lite fortare än jag pratar, och försöker undvika att prata ... Alltså, tid - det handlar bara om att hitta luckorna.

    SvaraRadera
  6. Jag pratar fortare än jag skriver, mycket och går snabbt och tänker, att gå + tänka tycker jag mest om förutom att lyssna och prata.

    SvaraRadera