Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

3 jan. 2012

Jul på 60-talet

När jag var barn var jag livrädd för tomten, vilket jag alltid har skämts för. Tills jag såg den här bilden på en utklädd tomtemor (tomtefar var nog ännu mer skräckinjagande) från ett av våra julfiranden i slutet av 60-talet, och fattade att dagens tomtemasker aldrig kan bli lika nasty som när jag var liten.
Fast jag var visst glad ändå, någon gång, under min barndoms jular.

4 kommentarer:

  1. Med skotskrutig slips och dito häst, är det väl ett anständighetskrav att du åtminstone s e r glad ut.

    SvaraRadera
  2. Jo, men jag var nog glad också ... Eller nåt.

    SvaraRadera
  3. Björn - du var ju inte ens född på 60talet?!

    SvaraRadera