Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

22 dec. 2012

Årets 45 bästa skivor

Jag fick en uppmaning på skarpen: gör en lista med årets 45 bästa skivor. 
1 Anna von Hausswolff, Ceremony
2 Perfume Genius, Put Your Back N 2 It
3 Beach House, Bloom
4 Cat Power, Sun
5 Dexys, One Day I’m Going to Soar
6 Leonard Cohen, Old Ideas
7 Alt-J, An Awesome Wave
8 Sleigh Bells, Reign of Terror
9 Patti Smith, Banga
10 Dum Dum Girls, End of Daze
11 Dirty Projectors, Swing Lo Magellan
12 Chromatics, Kill for Love
13 Bob Dylan, Tempest
14 Lana Del Rey, Born To Die
15 The Xx, Coexist
16 Fiona Apple, The Idler Wheel …
17 Tallest Man On Earth, There’s No Leaving Now
18 Blue For Two, Tune The Piano And Hand Me A Razor
19 Andrew Bird, Break it Yourself
20 Sofie Livebrant, Emily and I
21 Bat for Lashes, The Haunted Man
22 Crystal Castles, III
23 Rufus Wainwright, Out of the Game
24 First Aid Kit, The Lion’s Roar
25 Sharon Van Etten, Tramp
26 Hot Chip, In Our Heads
27 Tindersticks, The Something Rain
28 Tame Impala, Lonerism
29 Kindness, World, You Need a Change of Mind
30 Simian Ghost, Youth
31 School of Seven Bells, Ghostory
32 Grizzly Bear, Shields
33 Bill Fay, Life is People
34 Julia Holter, Ekstasis
35 Jessie Ware, Devotion
36 Purity Ring, Shrines
37 Beth Orton, Sugaring Season
38 Thåström, Beväpna dig med vingar
39 Shins, Port of Morrow
40 Calexico, Algiers
41 Chairlift, Something
42 Yeasayer, Fragrant World
43 Jens Lekman, I Know What Love Isn’t
44 Richard Hawley, Standing at the Sky’s Edge
45 Iamamiwhoami, Kin

Här en spellista på spotify också.  

6 kommentarer:

  1. Oj, härligt!!!!!!!!!Vilken koll du har! R&B är kanske inte din likör, varken Frank Ocean eller Miguel?!Stort tack, många tips!!!

    SvaraRadera
  2. 2 personer om dagen tjatar på mig om Frank Ocean. Jag gör ett försök i januari ...

    SvaraRadera
  3. Jag vredgas när jag ser att First Aid Kit hamnar så långt ner.

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte ju om den när den kom: http://howsoftthisprisonis.blogspot.se/2012/01/svensk-musiks-forbandslada.html men sen har jag knappt lyssnat på den ... Problemet var att jag tröttnade, tyckte att låtarna var för enahanda.

    SvaraRadera
  5. Kanske kan ta Richard Hawleys plats, tyckte nog att Hawleys skiva är lite för tråkig ... Å andra sidan är Jake Buggs skiva lite platt, dvs rolig att höra på 1:a gången, men sen allt faddare, lite som First Aid Kit.

    SvaraRadera