Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

15 juni 2011

Actions speaks too loud

I går spelades i Janice Longs radioprogram på BBC2 liveversioner av tre nya korta Morrissey-låtar, och det låter brutalt och grötigt.

1. "Action Is My Middle Name" - börjar fint, med fina textrader ("Biting my initials into your neck"), men refrängen är lite som en svag upprepning av "I´m Throwing My Arms Around Paris".

2. "The Kid´s A Looker" - låter som Blondie lät 1980, och det är hyfsat och lite mjäkigt samtidigt som det är högjlutt. (Han sjunger inte bra, heller.)

3. "People Are The Same Everywhere" - nä, ingen cover på "Ebony And Ivory", bara ännu en fläskrockig låt som trots att den bara är tre minuter känns dubbelt så lång.

Morrissey saknar skivbolag, men ska de här tre låtarna vara det skarpaste han har skapat det senaste året, då vet jag inte om det är så stor idé att fortsätta ge ut svagare och svagare skivor.

3 kommentarer:

  1. En som har pipan i behåll, och som jag inte var ung nog att upptäcka förrän nyss är Robbie Williams; jag säger inget om musiken just nu, bara rösten. Och så har han ju tio gånger mer humor än Morrissey. Helps!

    SvaraRadera
  2. När Morrissey gjorde comeback 2004 med You are the Quarry-skivan ville Robbie W sjunga duett m honom i låten I Like You (eller var det Let Me Kiss You?), men det blev inget av det.
    Nja, jag vet inte om jag har upptäckt så värst mkt humor hos Robbie W, eller att han skulle vara lika slagfärdig som Morrissey fortfarande kan vara, som när han svarade på frågan: DO YOU HAVE A DEATHBED CONFESSION? med "I've never seen myself naked. It seemed impolite to look."

    SvaraRadera
  3. Jag känner inte till Morrissey något vidare, den andre såg jag mest av en slump, hos Skavlan, det blev hur kul som helst. Men jag tävlar inte med kunskaper i dessa för mig lätt obskyra ämnen :)

    SvaraRadera