Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

15 juni 2011

So then I dropped it in the mailbox / And sent it special D. / Bright in early next morning / it came right back to me


En fin bild på Elvis Presley. Först trodde jag (i min enfald, jag vet) att han hade en laptop i knät, med en nätverksladd. Men det är en bärbar (rull)bandspelare, det fattar jag. Fast jag hajade alltså till, när jag såg bilden, som nog är rätt ovanlig. Han sitter på ett tåg och ser helt avslappnad ut, nästan som om han lyssnar likgiltigt på någon dålig musik (en demo av "Return to Sender"?), eller om det är ett inspelat fan-mail. Men skjortan är snygg (klicka på bilden och förstora)! Och nog är det orättvist att han är så bra på bild: alltid. JP:s fotograf var här i dag, jag tror hon tog hundra bilder, men det blev inte bra, så proceduren ska upprepas i morgon, och allt är mitt fel.

2 kommentarer:

  1. Du skulle ha haft en katt i famnen!

    SvaraRadera
  2. Hm, en halvstrypt katt. Vi testade det, men, äsch, det blev nya bilder i dag, utan katt.

    SvaraRadera