Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

4 feb. 2011

men detta land är en främling i mig!

Alla rykten om att jag har åkt till Kairo är osanna: det är till staden Z som min Dimman av allt-halsduk har tagit mig denna gång, för en kurs, och det är intensiva dagar, ledda av en italiensk poet. (Nu är jag dubbelt bokstavlig.) Flygplatshotellet har en bar som lånat all sin charm från bensinmackar, och i staden finns en bokhandel som enbart säljer böcker om hur man botar sin ångest och depression (den var stängd). Jag kan också meddela att det är höga avgifter på den som åker första klass på andra klass-biljett: där kommer man inte långt med sin turist-charm, när sju biljettkontrollanter i löjliga gula västar ska inhösta stålar till sin kaffekassa - - -

2 kommentarer:

  1. mm, jag minns när du sa att Bruno K. hade kastat den där rosen till dig på grund av din harmonierande halsduk - -

    SvaraRadera
  2. Ja, så var det exakt ungefär - - -

    SvaraRadera